Perkongsian Saya Bekerja Di Rumah di Majalah Mingguan Wanita

Teks & Foto: Hifzaila Hafni

Artikel pertama saya di Mingguan Wanita.

Dalam majalah Mingguan Wanita terbaharu, isu 1707, keluaran untuk 5-11 Ogos 2016, terselit perkongsian saya sebagai ibu yang bekerja di rumah.

Artikel tersebut dikongsikan dalam kolum Panduan Bekerja Di Rumah yang dikendalikan oleh Puan Masayu Ahmad, pengasas Akademi Bekerja Di Rumah (ABDR). Saya merupakan salah seorang ahli akademi sejak 2014.

Cerita saya tentang menjadi ibu yang pernah bekerja dan terpaksa berhenti, kemudian bekerja semula, namun akhirnya mengambil keputusan berhenti sekali lagi - saya kongsikan dalam artikel ini.

Saya turut berkongsi apa yang saya lakukan setelah berhenti kerja dan bekerja dari rumah.

Sesungguhnya pengalaman menjadi suri bekerja di rumah ini sangat berharga dan mahal buat saya. Biarpun kisah hidup saya tak seperti yang saya rancang dan bayangkan, saya bersyukur kerana Allah sebenarnya tetapkan itulah yang terbaik buat saya.

Saya harap dengan perkongsian kecil ini, dapat memberi inspirasi dan panduan bagi mereka yang memerlukan.

Sudi-sudikan untuk mendapatkan naskhah MW di kedai buku terdekat untuk baca perkongsian saya dengan lebih lanjut.

Semoga bermanfaat!

* * *

Terima kasih kepada tim ABDR kerana dengan ukhuwah inilah, saya berpeluang muncul di majalah Keluarga (Mei 2016) dan Mingguan Wanita (Ogos 2016).

Salam sayang,
Hifzaila
Pengurus Online ABDR